بهینه سازی قیمت با هوش تجاری (BI)

بهینه سازی قیمت با هوش تجاری(BI)

این مقاله را منتشر کنید...

قیمت گذاری، بعنوان یکی از عوامل حیاتی بهبود سود و توسعه کسب و کار مطرح است؛ اما نحوه دستیابی به آن، به چالشی مهم برای کسب و کارها تبدیل شده است.

بهینه سازی قیمت عبارت است از یافتن قیمت مناسب برای محصولات به گونه ای که هم کسب و کار بتواند به سود برسد و هم مشتریان مایل به پرداخت آن باشند.

مطالعات نشان می‌دهد، بهینه‌سازی قیمت در یک بازه زمانی ۱ساله، می‌تواند حاشیه سود ۷درصد را برای کسب‌وکارها به ارمغان آورد.بهبود سودآوری تنها زمانی محقق می شود که تجزیه و تحلیل بهینه سازی قیمت وارد عمل می شود. بدون استفاده از استراتژی هوش تجاری و تجزیه و تحلیل، استفاده از رویکرد حدس و گمان شما را به جایی نمی رساند؛ زیرا بازارها، رقبا و مصرف کنندگان به طریق متعددی تکامل یافته اند.

 

 

تجزیه و تحلیل بهینه سازی قیمت چه اندازه مهم است؟

برای پاسخ به این سؤال به بررسی نقش مهم استراتژی هوش تجاری در کمک به بهینه سازی قیمت ها می پردازیم:

1-بهینه سازی قیمت با کسب بینش در مورد مشتریان  

استراتژی هوش تجاری با تمرکز و درک بهتر مشتریان و کشف انگیزه ی خرید آن ها، در بهینه سازی قیمت و افزایش فروش نقش مهمی ایفا می کند.

هوش تجاری (BI) همچنین با ارائه تصویر واضحی از تقسیم بندی مشتریان، عادات و روند خرید هر کدام، در چگونگی بهینه سازی محصولات کنونی و آینده ، نقش قابل توجهی ایفا می کند.

جهت دریافت مشاوره در زمینه هوش تجاری کلیک کنید.

2-شناخت فرصت های موجود

یکی از جنبه های کلیدی بهینه سازی قیمت، شناخت فرصت های موجود است.

استراتژی هوش تجاری در شناسایی فرصتهایی که از طریق آنها می توانید به سوددهی قابل توجهی در زمان کوتاه برسید کمک کننده است. به عنوان مثال، زمانی که موجودی محصولی خاص در انبار رقبا موجود نباشد یا قیمت محصولات توسط رقبا افزایش یابد؛ شکاف‌های قیمت‌گذاری موجود، فرصت‌هایی را برای افزایش مزیت رقابتی فراهم می‌کند.

استراتژی هوش تجاری به کسب و کارها نشان می دهد چه زمانی باید روی فرصت های تبلیغاتی متمرکز شوند و کدام نوع تیلیغات برای افزایش سود مناسب تر هستند.

کسب و کارها باید بررسی کنند قیمت های آن ها چقدر مؤثر هستند و مشتریان چگونه نسبت به آن واکنش نشان می دهند. با این کار، می‌توانید به کشف فرصت‌هایی که قبلاً از آن‌ها مطلع نبودید بپردازید و حتی از اشتباهات موجود نیز جلوگیری کنید؛ به گونه ای که به شما انعطاف پذیری می دهد قیمت محصول خود را هوشمندانه و بدون حدس و گمان بهینه کنید؛ بنابراین هر تصمیمی بر اساس یک استدلال قابل توجیه ارائه می شود.

3- دریافت بازخورد مشتریان و بهبود بهینه سازی قیمت

استراتژی هوش تجاری به شما کمک می کند پاسخ های روشنی در مورد نحوه قیمت گذاری کنونی و نحوه واکنش مشتریان دریافت کنید.

اطلاعات بلادرنگ به شما این امکان را می‌دهد که بازخورد واضحی از مشتریان دریافت کنید و بتوانید در مورد هر چیزی که طبق برنامه پیش نمی‌رود، تصمیمات سریع و آگاهانه ای اتخاذ کنید.

دریافت بازخورد مشتریان و بهبود بهینه سازی قیمت

ارزیابی اثربخشی تصمیم‌های قیمت‌گذاری به تنهایی کار دشواری است و تکیه بر غریزه درونی، به‌ویژه در بلندمدت، شما را به جایی نمی‌رساند. با استفاده از رویکرد تجزیه و تحلیل، می توانید همواره از قیمت گذاری و بهبود آن مطلع شوید؛ دریافت بازخورد مداوم مشتریان همچنین به شما کمک می کند در بین رقبا همواره در صدر بمانید.

4-تصمیم گیری بهتر

استراتژی هوش تجاری در درک رفتار رقبا به کسب و کارها کمک می کند. به عنوان مثال، از طریق هوش تجاری و تجزیه و تحلیل می توانید از تغییرات قیمت، تغییرات کاتالوگ و موارد دیگر مطلع شوید؛ به گونه ای که می توانید تصمیمات بهینه سازی بهتری اتخاذ کنید و از رقبای خود پیشی بگیرید. استراتژی هوش تجاری در اتخاذ تصمیمات زیر کمک شایانی می کند:

  • درک زمان مناسب استفاده از فرصت ها
  • درک زمان مناسب برای به حداکثر رساندن سود
  • درک زمان مناسب برای افزایش یا کاهش قیمت ها

کلیه ی تصمیمات هوشمندانه فوق را تنها زمانی می توان اتخاذ کرد که تحلیلی داشته باشید که بتوانید آن را درک کرده و در کسب و کار خود پیاده سازی کنید.تجزیه و تحلیل بهینه سازی قیمت می تواند شما را از اشتباهات پرهزینه ای که به طور بالقوه می تواند کل تجارت شما را تحت تاثیر قرار دهد، نجات دهد.

استفاده از مشاوران هوش تجاری اَک تِک به شما کمک می کند بینش‌های قدرتمندی را به دست آورید که به کمک آن ها می توانید شاهد اعمال تغییرات زیر در زمینه کسب و کار خود باشید:

  • دستیابی به پتانسیل کسب و کار
  • رسیدن به نقطه فروش بهتر
  • بهبود قیمت ها

در نهایت به کمک مشاوران هوش تجاری اَک تِک همواره می توانید بهترین تصمیمی را که تاثیر مثبتی بر کسب و کار شما دارد اتخاذ کنید؛ به گونه ای که موفقیت شما در کوتاه مدت و بلند مدت تضمین می شود.

 

مدیریت هوشمند قیمت و بهینه سازی می تواند جذب مشتریان بیشتر، افزایش فروش و حداکثر سود را به همراه داشته باشد.

مشاوران هوش تجاری اک تک، به صاحبان کسب و کارها در  یافتن قیمتی که به بهترین وجه بین ارزش محصول/خدمت و سود تعادل نشان دهد کمک می کنند؛ به گونه ای که برآوردن انتظارات مشتریان هدف و افزایش انگیزه خرید محقق می شود.

ارتباط با مشاوران اک تک

دانلود مقاله

منبع

مقالات مرتبط

مشاوره توسعه کسب و کار
وبینار

وبینار خدمات مشاوره توسعه کسب و کار

در شرایط رقابتی عصر حاضر که زمان بعنوان مسأله ی حیاتی مطرح می باشد، مشاوره توسعه کسب و کار با واکاوی تمامی فرایندهای سازمانی، مشاهده‌ی

داشبورد مدیریتی
هوش تجاری

داشبورد مدیریتی چیست؟

داشبورد مدیریتی چیست؟ داشبورد مدیریتی یا داشبورد استراتژیک، وظیفه‌ی ارائه‌ی اطلاعات ضروری گرافیکی را به مدیران اجرایی برعهده دارد که با مشکل محدودیت زمانی مواجه