شرکت توزیع و حمل و نقل خاورمیانه (MELCO)

ملکو
شرکت توزیع و حمل و نقل خاورمیانه (MELCO) به عنوان یک شرکت توزیع‌کننده کالا، با راه‌اندازی سیستم مدیریت منابع سازمانی (ERP)، توانست به‌راحتی با دیگر سیستم‌های‌ ای آر پی شرکت‌های تامین‌کننده ارتباط برقرار کند. به‌واسطه‌ این...

این مقاله را منتشر کنید...

مسیر حرکت شرکت توزیع و حمل و نقل خاورمیانه (MELCO)

در میدان رقابت

ملکو

چالش ها و نیازها

شرکت توزیع و حمل و نقل خاورمیانه (MELCO) با دارا بودن بالغ بر 200 خودرو سنگین و نیمه سنگین به عنوان یک شرکت توزیع‌کننده کالا و بار در 21 مرکز در سراسر کشور فعالیت دارد.

در بازدید‌ها و ارزیابی‌های صورت گرفته توسط کارشناسان و مشاوران شرکت اک تک تکنولوژی کیش چالش‌های زیر به‌عنوان دغدغه‌های اصلی این شرکت شناخته شد :

  • دسترسی به اطلاعات خودروها، تحویل داران و رانندگان و بررسی عملکرد آن‌ها در طول مسیر
  • برقراری ارتباط با سیستم‌های تامین‌کنندگان
  • برنامه‌ریزی و نظارت دقیق نسبت به بارگیری و تحویل کالا به مشتریان
  • دزدی در محموله‌های باری و زد‌ و بند تحویل‌داران
  • کنترل مسیر حرکت خودرو و نظارت بر توقف آنان
  • هزینه زیاد سنسورهای سخت‌افزاری وزن، دما و سوخت

راهکارها و بهبودها
سیستم مدیریت منابع سازمانی (ERP)

شرکت توزیع و حمل‌ونقل ملکو، با راه‌اندازی سیستم مدیریت منابع سازمانی (ERP) ، توانست به‌راحتی با دیگر سیستم‌های‌ ای آر پی شرکت‌های تامین‌کننده ارتباط برقرار کند. به‌واسطه‌ این ارتباط مجازی، فضای میان مشتری و تولید‌کننده کاهش یافت و به تبع آن نیاز به ارتباط مستقیم در دنیای واقعی نیز کمتر گردید. برنامه‌ریزی حرکت خودروها بر اساس نقشه ارائه شده از سوی سامانه‌ی موقعیت‌یاب جهانی (GPS)، باعث صرفه‌جویی مصرف سوخت و کاهش استهلاک خودروها شده است. همچنین این امکان فراهم گردید تا یک بازه‌ زمانی تضمین شده‌ برای تحویل بار به مشتریان ارائه شود و مشتریان از طریق دریافت پیامک از زمان ثبت سفارش، تایید سفارش، بارگیری از انبار و خروج کالای خود از کارخانه مطلع شوند. تمامی این موارد باعث افزایش میزان اطمینان مشتریان نسبت به  توزیع کننده‌ها و تامین کننده‌‌ها شده است.

راهکارها و بهبودها
سامانه مدیریت ناوگان نویتک (Navitech)

 شرکت توزیع و حمل‌ونقل ملکو با بهره‌مندی از سامانه مدیریت ناوگان نویتک توانست به صورت بهینه و ساختارمند بر کلیه وسایل نقلیه و مأموریت‌های موجود در سازمان را مدیریت نماید. سامانه مدیریت ناوگان نویتک برای مدیران امکان نظارت لحظه‌ای و طولانی مدت را فراهم می آورند و به آن‌ها اجازه می‌دهد با تعریف محدوده‌های جغرافیایی مجاز، سرعت مجاز خودرو و استفاده از هشداردهنده‌های مختلف، کل زنجیره تامین، توزیع و تحویل کالا را تحت نظارت گیرند. سرعت ارسال این هشدارها، دقت سامانه در تشخیص خطاها برای ارسال هشدار و امکان تهیه گزارشات متنوع نظارتی و مدیریتی یکی از ویژگی‌های منحصر به فرد این سامانه است.

این سامانه همچنین با پشتیبانی از سنسورهای مجازی سوخت، وزن و دما هزینه‌های زیاد شرکت را بابت خرید سنسورهای سخت‌افزاری کاهش داد.

naviteck

مقالات مرتبط

مشاوره توسعه کسب و کار
وبینار

وبینار خدمات مشاوره توسعه کسب و کار

در شرایط رقابتی عصر حاضر که زمان بعنوان مسأله ی حیاتی مطرح می باشد، مشاوره توسعه کسب و کار با واکاوی تمامی فرایندهای سازمانی، مشاهده‌ی

داشبورد مدیریتی
هوش تجاری

داشبورد مدیریتی چیست؟

داشبورد مدیریتی چیست؟ داشبورد مدیریتی یا داشبورد استراتژیک، وظیفه‌ی ارائه‌ی اطلاعات ضروری گرافیکی را به مدیران اجرایی برعهده دارد که با مشکل محدودیت زمانی مواجه