هوش تجاری در صنایع

هوش تجاری در صنایع

این مقاله را منتشر کنید...

مبحث هوش تجاری (Bi) در مورد ارائه داده های مناسب در زمان مناسب به افراد مناسب است به گونه ای که بتوانند تصمیمات درستی را اتخاذ کنند. هوش تجاری این روزها موضوع داغی است؛ با این حال، بسیاری از صاحبان کسب و کار تصور می کنند مشاغل کوچک نیازی به تجزیه و تحلیل داده ها ندارند. به عبارت دیگر این تصور که هوش تجاری در صنایع  ارزش آفرین نیست  همچنان پررنگ است.در حالی که  این تصور نادرست بوده و داده‌های مناسب می‌تواند به تمامی کسب‌ و کارها، علی الخصوص در دنیای تجارت امروزی که به‌طور فزاینده‌ای داده‌محور است، کمک شایانی کند.

چرا هوش تجاری برای کسب و کارها اهمیت دارد؟

ما برای یافتن پاسخ مناسب برای این سؤال تحقیقات زیادی انجام داده ایم. در این زمینه از رهبران فکری، متخصصان فناوری، توسعه دهندگان BI و مشاوران این حوزه درخواست کردیم که بینش خود را با ما به اشتراک بگذارند. نتیجه این تحقیقات نشان می دهد که هوش تجاری در صنایع، بخش‌های مختلف کسب‌وکار، از خدمات مشتری گرفته تا تحقیق و توسعه و فروش و بازاریابی، را در بر می گیرد.

هوشمندی کسب و کار ( BI) اساساً بینش های مهم را از داده های بدون ساختار گسترده استخراج کرده  و آنها را به اطلاعات تجاری ارزشمند تبدیل می کند. شرکت ها می توانند از این اطلاعات برای اتخاذ تصمیمات استراتژیک، بهینه سازی کارایی عملیاتی و افزایش بهره وری استفاده کنند. این اطلاعات بینش های مهمی از روندهای مشتری، عادت خرید، آمار خرید آنلاین و غیره ارائه می دهد که می تواند ارزش بسیار زیادی برای هر کسب و کاری ایجاد کند.

ابزارهای هوش تجاری می توانند با استفاده از داده های باارزش گردآوری شده، در اتخاذ تصمیمات استراتژیک برای دستیابی به اهداف تجاری کسب و کارها به آنها یاری رسانند. بطور مثال با استفاده از ابزارهای BI می توان از تعاملات مختلف مشتری در قالب تماس صوتی، پشتیبانی چت و پشتیبانی ایمیل جهت درک ترجیحات مشتری، عادات خرید، روند بازار و غیره بهره مند گردید.

اگر مدیر ارشد اجرایی سازمان خود هستید، حتما دنبال راه های مختلفی برای تحلیل و باز کردن اسرار موجود در داده های خود می باشید؛ چرا که همه مدیران ارشد به گزارشات تحلیلی نیاز دارند. اینگونه است که دنیای تجارت تغییر یافته و به همین دلیل است که تجزیه و تحلیل در دنیای فناوری، ترند است.

هوش تجاری در صنعت

نرم افزار هوش تجاری (BI) در صنایع

سازمان ها در هر اندازه و مرحله ای از نرم افزار BI برای تجزیه و تحلیل، مدیریت و بصری سازی داده های تجاری استفاده می کنند

هر کسب‌ و کاری ویژگی‌های خود را دارد و نرم‌افزار مناسب هوش تجاری (BI) با توجه به این ویژگی‌ها، راهکار سفارشی و مناسبی ارائه می‌دهد. یکی از وظایف اصلی نرم افزار هوش تجاری، تجزیه و تحلیل داده ها است و نوع تجزیه و تحلیل مورد نیاز یک شرکت به اهداف آنها بستگی دارد.

تجزیه و تحلیل داده‌ها می‌تواند به شرکت‌ها کمک کند تا کسب‌ و کار خود را توصیف کنند، دلایل رخداد اتفاقات مثبت یا منفی را بررسی کرده و به کسب اطلاعاتی که ممکن است وجود نداشته باشد، می پردازد.

هوش تجاری در صنایع در انجام این نوع تحلیل ها، نظارت بر شاخص های کلیدی عملکرد (KPI) و تولید گزارش های دقیق کمک می کند. هنگامی که تحلیلگران از این ابزارها برای انتقال یافته های خود به ذینفعان استفاده می کنند، می توانند بینش خود را به عمل تبدیل کنند.

هوشمندی کسب و کار  (BI)، پایه و اساس هر استراتژی تجاری کوتاه مدت و بلند مدت است. سازمان ها از داده ها برای پیشی گرفتن از رقبا و بهینه سازی عملکرد کلی استفاده می کنند. این ابزارها برای اکثر تحلیلگران BI ضروری هستند، اما طیف وسیعی از ابزارهای BI نیز در دسترس هستند که می توانند به کارکنان بخش های مختلف کمک کنند.

سرفصل های وبینار هوش تجاری در صنایع

  • جایگاه و وضعیت هوش تجاری (BI) در جهان
  • کسب و کار های منتفع از هوش تجاری (BI)
  • واحدهای سازمانی منتفع از هوش تجاری (BI)
  • کاربردهای هوش تجاری (BI) در صنایع مختلف
  • معرفی چالش های صنایع مختلف
  • معرفی راهکارهای هوش تجاری (BI) برای رفع چالش های صنایع مختلف
  • کاربردهای هوش تجاری (BI) در حوزه های سازمانی مختلف

مژده اینکه وبینار از طریق لایو صفحه‌ی شرکت اَک تِک نیز پخش خواهد شد.

ارائه دهنده وبینار:

هوش تجاری در صنایع

مهناز شیرزادی، کارشناس و محقق حوزه‌ی هوش تجاری

تاریخ برگزاری: یک‌شنبه ۱۰ بهمن ۱۴۰۰ ساعت ۱۸:۰۰

برای دانلود فایل ارائه روی لینک زیر کلیک کنید:

دانلود فایل ارائه 

 

شرکت اَک تِک تکنولوژی بعنوان مشاور مدیریت، در این مسیر همراه صنایع مختلف خواهد بود  تا بتوانند با بهره مندی از کاربرد هوش تجاری، عملکرد بهینه ای را به خود احتصاص دهند.

ارتباط با مشاوران اک تک

بیشتر بخوانید: دلایل علاقه مندی صنایع غذایی و نوشیدنی به هوش تجاری (BI)

مقالات مرتبط

مشاوره توسعه کسب و کار
وبینار

وبینار خدمات مشاوره توسعه کسب و کار

در شرایط رقابتی عصر حاضر که زمان بعنوان مسأله ی حیاتی مطرح می باشد، مشاوره توسعه کسب و کار با واکاوی تمامی فرایندهای سازمانی، مشاهده‌ی

داشبورد مدیریتی
هوش تجاری

داشبورد مدیریتی چیست؟

داشبورد مدیریتی چیست؟ داشبورد مدیریتی یا داشبورد استراتژیک، وظیفه‌ی ارائه‌ی اطلاعات ضروری گرافیکی را به مدیران اجرایی برعهده دارد که با مشکل محدودیت زمانی مواجه