یک سیستم مدیریت منابع انسانی خوب، چه ویژگی‌هایی دارد؟

با توجه به جابه‌جایی نیروها در سازمان‌ها، مدیریت منابع انسانی وظیفه‌ای حیاتی می‌باشد که در زمان راه‌اندازی یک کسب‌وکار، به تعالی و رشد سریع آن کمک می‌نماید. مدیریت حقوق و دستمزد، برنامه‌ریزی استخدام، نظارت بر حضور و غیاب و ارزیابی عملکرد، تنها نمونه‌ای از وظایف اصلی در مدیریت منابع انسانی هستند...

این مقاله را منتشر کنید...

با توجه به جابه‌جایی نیروها در سازمان‌ها، مدیریت منابع انسانی وظیفه‌ای حیاتی می‌باشد که در زمان راه‌اندازی یک کسب‌وکار، به تعالی و رشد سریع آن کمک می‌نماید. مدیریت حقوق و دستمزد، برنامه‌ریزی استخدام، نظارت بر حضور و غیاب و ارزیابی عملکرد، تنها نمونه‌ای از وظایف اصلی در مدیریت منابع انسانی هستند که موفقیت در آن‌ها بدون بهره‌مندی از سیستمی جامع، بسیار دشوار و بعضاً غیر ممکن می‌باشد. سیستم مدیریت منابع انسانی، یک برنامه نرم‌افزاری است که با خودکارسازی بخش عمده‌ای از فعالیت‌های مطرح در این حوزه، شما را در مدیریت بهتر نیروهای سازمان یاری می‌نماید.

یکی از ویژگی‌های اصلی سیستم مدیریت منابع انسانی خوب، سهولت استفاده از آن است و از دیگر ویژگی‌هایی که بایستی در نظر گرفته شود، امنیت و بهره‌وری آن می‌باشد. اما ویژگی‌های بیشتری وجود دارد که یک سیستم مدیریت منابع انسانی خوب باید داشته باشد. در ادامه این مقاله، هفت مورد از ویژگی‌های اصلی که در یک سیستم مدیریت منابع انسانی بایستی لحاظ شود را بررسی می‌نماییم.

  • سهولت در استفاده

یک سیستم پیچیده منجر به اتلاف وقت و منابع سازمان می‌شود، درحالی‌که سیستمی کاربر پسند و ساده، زمان کمتری برای راه‌اندازی و یادگیری نیاز داشته و منجر به کسب نتایج بهتری خواهد شد.

  • مقرون به‌صرفه بودن

مدیریت هزینه‌های عملیاتی و اجتناب از هزینه‌های ناخواسته منجر به افزایش سود سازمان خواهد شد. یک سیستم منابع انسانی خوب، بایستی امکان ارزیابی عملکرد صحیح پرسنل را فراهم نموده و علاوه‌بر آن خود نیز هزینه‌های نگهداری پایینی داشته باشد.

  • مدیریت آسان داده‌ها

مدیرت اطلاعات مربوط به پرسنل یکی از وظایف اصلی سیستم مدیریت منابع انسانی می‌باشد. سیستم مدیریت منابع انسانی خوب، علاوه‌بر مدیریت آسان داده‌ها، بایستی مقیاس‌پذیر نیز باشد.

  • قابل اعتماد بودن

سیستم مدیریت منابع انسانی ایده‌آل، بایستی مطابق با استانداردهای برنامه‌نویسی روز دنیا پیاده‌سازی شده باشد و با عملکرد بدون نقص خود تجربه‌ای عالی برای کاربران فراهم نماید.

  • در دسترس بودن

هیچ چیز بهتر از آن نیست که بتوان در هر زمان و هر مکان از سیستم خود استفاده نمود. یک سیستم مدیریت منابع انسانی خوب، بایستی امکان دسترسی پرسنل به اطلاعات ضروری و مورد نیاز آن‌ها را از هر نقطه‌ای از جهان فراهم نماید.

  • حفظ حریم خصوصی و امنیت اطلاعات

یک سیستم مدیریت منابع انسانی خوب، بایستی حریم خصوصی کاربران خود را حفظ نموده و فراهم‌سازی سطح امنیتی مناسب، در برابر خرابی و از دست رفتن اطلاعات مقاوم باشد.

مقالات مرتبط

مشاوره توسعه کسب و کار
وبینار

وبینار خدمات مشاوره توسعه کسب و کار

در شرایط رقابتی عصر حاضر که زمان بعنوان مسأله ی حیاتی مطرح می باشد، مشاوره توسعه کسب و کار با واکاوی تمامی فرایندهای سازمانی، مشاهده‌ی

داشبورد مدیریتی
هوش تجاری

داشبورد مدیریتی چیست؟

داشبورد مدیریتی چیست؟ داشبورد مدیریتی یا داشبورد استراتژیک، وظیفه‌ی ارائه‌ی اطلاعات ضروری گرافیکی را به مدیران اجرایی برعهده دارد که با مشکل محدودیت زمانی مواجه