جایگاه نرم افزار هوش تجاری و هوش مصنوعی در شرکت نستله

هوش تجاری(BI) در نستله
کاربرد هوش تجاری در صنایع غذایی می تواند علاوه بر هدر رفت منابع، به کاهش زباله ها کمک کند و اثرات مثبت زیست محیطی داشته باشد. شرکت نستله در این راستا علاوه بر کمک به کشاورزان در بهبود روشهای کشاورزی و کاهش تولید زباله، در تبدیل شدن به یک شرکت محصول محور به خدمت محور تلاش می کند

این مقاله را منتشر کنید...

شرکت نستله (Nestlé) بعنوان یک شرکت سوئیسی چندملیتی در زمینه غذا و نوشیدنی، (غلات، شکلات، لبنیات و بستنی) در سال 1866 زمانی که هنری نستله یک غذای نوآورانه را برای نوزادان ارائه کرد، تأسیس شد.

این شرکت با بیش از 2000 برند و حضور در بیش از 191 کشور در سراسر جهان، بزرگ‌ترین تولیدکننده مواد غذایی و آشامیدنی جهان شناخته می‌شود. هدف نستله افزایش کیفیت زندگی و کمک به آینده‌ای سالم تر است. آنها می‌دانند کمک به جامعه تضمین کننده‌ی موفقیت آن‌ها در بلندمدت می‌باشد.

در عصری که پیشرفت‌های فن‌آوری به سرعت در حال افزایش هستند، نستله توانسته است سابقه‌ی طولانی برای جذب متخصصان با استعداد در زمینه داده‌، تجزیه و تحلیل و فناوری اطلاعات به خود اختصاص دهد.

همراهی با سرعت تغییرات و توانایی واکنش سریع به بازار، به نستله مزیت رقابتی داده است. کلید موفقیت نستله توانایی در ایجاد تعادل بین تداوم و تغییر بوده است. همین امر باعث شد نستله با بیش از 291000 کارمند و 403 کارخانه بتواند در سال 2019 به فروش 92.5 میلیارد برسد.

 نرم افزار هوش تجاری در نستله

چالش نستله

یکی از صنایع حیاتی جهان، صنعت غذا و نوشیدنی است. مشتری نهایی بدون توجه به فرآیند توزیع و دریافت کالا، به سوپرمارکت یا سایر فروشگاه های مواد غذایی می‌رود و اقلام را خریداری می‌کند.

هنگام مدیریت محصولات در صنعت غذا و نوشیدنی باید عوامل زیادی را در نظر گرفت.

در دنیای (Fast-moving consumer goods) FMCG، حرف اول یعنی F، به معنی غذا، کلمه ای مهم است؛ دو کلمه ی سریع و غذا، اغلب با هم مرتبط هستند به گونه‌ای که اگر برای چالش‌های کالاهای تند مصرف، آماده نباشید، مشکلات نیز به همان سرعت ایجاد می‌شوند.

در همین راستا زنجیره تأمین برای کالاهای مصرفی که باید در سریع ترین زمان ممکن به دست مشتری برسند و ماندگاری کمی دارند دچار چالش می‌شود؛ اما آیا راهی وجود دارد که این فرآیند بتواند کارآمدتر باشد؟ پاسخ این سؤال در نیاز به هوش تجاری برای تأمین‌کنندگان غذا و نوشیدنی نهفته است.

به منظور ایجاد تغییرات پایدار در صنعت غذا و نوشیدنی، نرم افزار هوش تجاری، بینشهای خوبی در مورد وضعیت حال و آینده کسب‌ و‌ کار ارائه می‌دهد.


بیشتر بخوانید: دلایل نیاز به هوش تجاری (BI) در صنعت غذایی 


نستله به عنوان شرکتی که حجم بسیار بالایی از کالاهای تند مصرف (FMCG) را عرضه می‌کند، از اهمیت چالش مقابله با زباله ها مطلع است.

شرکت نستله با داشتن سابقه کار طولانی با کشاورزانی تأمین کننده مواد اولیه،توانسته فرآیندهای کشاورزی کشاورزان را بهبود بخشد. در این همکاری نستله اقداماتی را برای بهبود شیوه های کشاورزی و صفر شدن میزان زباله کارخانه،مورد توجه قرار داده است.

 با این حال، مشکل این است که بسیاری از ضایعات محصولات نستله پس از فروختن آن به مشتری اتفاق می‌افتد. به عنوان بخشی از چالش، آن‌ها می‌خواستند راهی برای کمک به خانواده‌ها برای اخذ تصمیم‌گیری هوشمندانه‌تر برای خرید بیابند که هم بتواند‌ در هزینه‌های خانواده‌ها صرفه‌جویی کند و در عین حال تأثیر منفی روی کره زمین را نیز کاهش دهد.

راه حل هوش تجاری (BI) برای حل چالش نستله

راه حل هوش تجاری برای نستله، وجود نرم افزار هوش تجاری است که به عنوان بخشی از یک پلتفرم گسترده‌تر قابل استفاده بوده و با هدف کاهش تعامل با مصرف کنندگان و تمرکز بر ایجاد یک رابطه مداوم، راه‌اندازی می‌شود.

 این نرم افزار که در ابتدا در بازار ایالات متحده راه‌اندازی شد، از هوش مصنوعی (AI)، و داده‌ های بزرگ (Big data) استفاده می‌کند و به مصرف کنندگان کمک می‌کند همواره برای مدیریت مؤثر خواربار و برنامه‌ریزی وعده‌های غذایی خود تلاش کنند.  

نرم افزار هوش تجاری، نه تنها به کاهش اثرات منفی زیست محیطی ناشی از تولید بیش از حد مواد غذایی و بسته‌بندی‌های دور ریخته شده کمک می‌کند، بلکه این شرایط را برای نستله فراهم کرده است که بتواند نقش جدیدی را در زندگی مشتریان خود ایفا کند؛ در نتیجه با ایجاد مدل های جدید کسب‌ و کار، نستله نه تنها بعنوان ارائه‌دهنده محصول بلکه بعنوان ارائه‌دهنده خدمات، برای مشتریان شناخته شد. به کمک این برنامه نستله توانست یکی از چالش‌های کلیدی پیش روی شرکت‌های FMCG که تبدیل وضعیت از حالت ارائه‌ی محصول به ارائه‌ی خدمت است را مرتفع سازد.

 اگر شما هم می‌خواهید مانند نستله سبد خود را مطابق با تقاضاهای در حال تغییر مصرف‌کنندگان، تغییر  دهید، شرکت اَک تِک تکنولوژی بعنوان مشاور مدیریت، در کنار شما خواهد بود تا با پیش بردن مرزهای علم، شتاب دادن به نوآوری، ایجاد چابکی و کارایی بتوانید در عین حال وفاداری به اهداف و ارزش‌های خود به ارزش‌هایی مانند سلامت و تندرستی مصرف‌کنندگان نیز پایبند باشید.

منبع۱ منبع۲ منبع ۳

دانلود مقاله

ارتباط با مشاوران اک تک

مقالات مرتبط

مشاوره توسعه کسب و کار
وبینار

وبینار خدمات مشاوره توسعه کسب و کار

در شرایط رقابتی عصر حاضر که زمان بعنوان مسأله ی حیاتی مطرح می باشد، مشاوره توسعه کسب و کار با واکاوی تمامی فرایندهای سازمانی، مشاهده‌ی

داشبورد مدیریتی
هوش تجاری

داشبورد مدیریتی چیست؟

داشبورد مدیریتی چیست؟ داشبورد مدیریتی یا داشبورد استراتژیک، وظیفه‌ی ارائه‌ی اطلاعات ضروری گرافیکی را به مدیران اجرایی برعهده دارد که با مشکل محدودیت زمانی مواجه