جایگاه تحلیل بیگ دیتا در اپل (Apple)

تحلیل بیگ دیتا در اپل
با توجه به اینکه شرکت اپل(Apple) همیشه در استفاده از آخرین تکنولوژی ها پیشرو بوده است، لذا استفاده ی گسترده از بیگ دیتا (Big Data) برای چنین شرکتی تعجب‌آور نیست. این شرکت نه تنها در ارائه ی محصولات بسیار محبوب، بلکه در جمع آوری داده های ارزشمند نیز موفق عمل کرده است و توانسته است به بینش های مهم در مورد رفتار مصرف کننده و سایر داده های مهم به آسانی دسترسی پیدا کند.در حال حاضر، شرکت برای اخذ تصمیم گیری های اساسی به تحلیل بیگ دیتا (Big Data) مشغول است. طراحی اپلیکیشن یکی از حوزه هایی است که اپل توانسته در آن با استفاده از تحلیل بیگ دیتا (Big Data) به سود قابل توجهی برسد.اپل واچ (Apple Watch) نمونه خوبی از استراتژی اپل برای سرمایه گذاری روی داده های بزرگ (Big Data) است.برای این منظور از هوش مصنوعی (AI) و شاخه یادگیری ماشین (Machine Learning) در دستگاه‌های مختلف اپل برای بهبود تجربه کاربر (UX) استفاده شده است. اپل همچنین با همکاری شرکت IBMتوانست با استفاده از تحلیل بیگ دیتا، سلامت افراد را پیگیری کند و سبک زندگی آنها را بهبود بخشد به گونه ای که از اطلاعات جمع‌آوری‌شده به منظور درمان بیماری، جلوگیری از گسترش سریع بیماری‌ها و همچنین محافظت بهتر مردم در برابر بیماری‌های قابل پیشگیری، استفاده می کند.

این مقاله را منتشر کنید...

با توجه به اینکه شرکت اپل (Apple) همواره در استفاده از آخرین تکنولوژی ها پیشرو بوده است، لذا استفاده ی گسترده از بیگ دیتا (Big Data) برای چنین شرکتی تعجب‌آور نیست؛ با این حال، آنچه که نباید نادیده گرفته شود این است که اپل از همان ابتدا پیشرو نبوده است و در این مسیر سیر تکاملی را طی کرده است.

قبل از جهش اپل به سمت کلان داده (Big Data) رقبای اپل مانند گوگل (Google)، از داده های بزرگ (Big Data) استفاده می کردند به همین دلیل اپل برای جبران زمان از دست رفته و عقب نماندن از رقبا در این زمینه تلاش زیادی داشته است.

نمی توانید با نگاه به جلو نقطه ها را بهم وصل کنید؛ فقط با نگاه به عقب است که می توانید آنها را بهم وصل کنید. پس باید اعتماد داشته باشید که نقطه ها به نحوی در آینده شما بهم وصل می شوند. باید به چیزی ایمان و اعتماد داشته باشید؛ به دلتان، به سرنوشتتان، به زندگی، به کارما، به هرچیزی.. این رویکرد هرگز من را ناامید نکرد و همه چیز را در زندگی من تغییر داد.

 “استیو جابز، بنیانگذار، شرکت اپل”

در حال حاضر، شرکت برای اخذ تصمیم گیری های اساسی به تحلیل بیگ دیتا مشغول است. با این حال، اگرچه شرکت همیشه سعی داشته است در استفاده از کلان داده ها (Big Data) محرمانه عمل کند، اما تضمین نمی‌کند که برخی از دانش‌های جذاب در این زمینه افشا نشوند.  

کاملا مشهود است این شرکت نسبت به رقبای خود برتری دارد. چرا که اپل نه تنها در ارائه ی محصولات بسیار محبوب، بلکه در جمع آوری داده های ارزشمند نیز موفق عمل کرده است و توانسته است به بینش های مهم در مورد رفتار مصرف کننده و سایر داده های مهم به آسانی دسترسی پیدا کند.

به منظور تصمیم گیری در مورد بهترین رویکرد در مقابل مصرف کنندگان محصولات و خدمات، اپل از کلان داده استفاده می کند.

تحلیل بیگ دیتا(Big Data) در اپل

حوزه های استفاده از کلان داده (Big Data) توسط شرکت اپل (Apple)

 طراحی اپلیکیشن یکی از حوزه هایی است که اپل توانسته در آن با استفاده از تحلیل بیگ دیتا به سود قابل توجهی برسد.

به کمک کلان داده (Big Data)، اپل می‌تواند نحوه استفاده مردم از اپلیکیشن ها را در زندگی روزمره کشف کند و متناسب با ترجیحات مشتری، برای آینده برنامه ریزی کند.

اپل واچ (Apple Watch) نمونه خوبی از استراتژی اپل برای سرمایه گذاری روی داده های بزرگ (Big Data) است. با توجه به پتانسیل بالای دستگاه‌های پوشیدنی با داده‌های بزرگ (کلان داده)، شرکت نسبت به سرمایه‌گذاری در این زمینه اقدام کرده است. اپل واچ نه تنها در متحول ساختن ابزارهای پوشیدنی، بلکه در جمع آوری داده ها نیز بسیار موفق عمل کرده است. برای این منظور از هوش مصنوعی (AI) و شاخه یادگیری ماشین (Machine Learning) در دستگاه‌های مختلف اپل برای بهبود تجربه کاربر (UX) استفاده می‌شود.


بیشتر بخوانید: کاربرد بیگ دیتا (Big Data) در آمازون (Amazon)


اپل اکنون می‌تواند درباره کارهایی که مشتریان در طول روز انجام می‌دهند، داده هایی را جمع‌آوری کند.

 با درک پتانسیل کلان داده (بیگ دیتا) با اپل واچ، این شرکت به همکاری با شرکت IBM پرداخت. هدف این همکاری ایجاد برنامه‌های تلفن همراه مرتبط با سلامتی افراد است که می‌توانند با دستگاه‌های اپل استفاده شوند. این مشارکت منجر به استفاده ی حداکثری از اطلاعات سلامت دیجیتال شده است.با استفاده از تحلیل بیگ دیتا، اپل توانسته است سلامت افراد را پیگیری کند و سبک زندگی آنها را بهبود بخشد. به گونه ای که از اطلاعات جمع‌آوری‌شده به منظور درمان بیماری، جلوگیری از گسترش سریع بیماری‌ها و همچنین محافظت بهتر مردم در برابر بیماری‌های قابل پیشگیری، استفاده می کند.

حوزه های استفاده از تحلیل بیگ دیتا در اپل

نتیجه گیری

در پایان این مقاله می توان گفت اپل تمام تلاش خود را می کند تا از پیشرفت های تکنولوژی برای بهبود تجربه کاربری استفاده کند.برای تحقق این امر  از هوش مصنوعی و شاخه یادگیری ماشین در دستگاه‌های مختلف اپل جهت بهبود تجربه کاربر استفاده می‌شود. در حالی که داده های بزرگ برای پیگیری فعالیت کاربر استفاده می شود، برآورده کردن نیازهای کاربران نیز مورد توجه قرا گرفته است.با توجه به پتانسیل بالای دستگاه‌های پوشیدنی با داده‌های بزرگ، اپل همچنان قصد سرمایه گذاری در این زمینه را دارد.

اگر شما نیز مانند اپل دوست دارید در استفاده از پیشرفت های تکنولوژی پیشرو باشید و بتوانید از کلان داده ها حداکثر استفاده را داشته باشید شرکت اَک تِک تکنولوژی بعنوان مشاور مدیریت،در این مسیر به شما کمک می کند تا از پیشرفت های تکنولوژی برای بهبود تجربه کاربری خود استفاده کنید و بتوانید از داده های بزرگ به منظور پیگیری فعالیت های کاربران استفاده کنید.

منبعدانلود مقاله

ارتباط با مشاوران اک تک

مقالات مرتبط

مشاوره توسعه کسب و کار
وبینار

وبینار خدمات مشاوره توسعه کسب و کار

در شرایط رقابتی عصر حاضر که زمان بعنوان مسأله ی حیاتی مطرح می باشد، مشاوره توسعه کسب و کار با واکاوی تمامی فرایندهای سازمانی، مشاهده‌ی

داشبورد مدیریتی
هوش تجاری

داشبورد مدیریتی چیست؟

داشبورد مدیریتی چیست؟ داشبورد مدیریتی یا داشبورد استراتژیک، وظیفه‌ی ارائه‌ی اطلاعات ضروری گرافیکی را به مدیران اجرایی برعهده دارد که با مشکل محدودیت زمانی مواجه