پیاده‌سازی و مشاوره هوش تجاری

Implementation and Consulting
of
Business Intelligence

به‌جای خواندن گوش دهید...

مدیریت و تحلیل اطلاعات سازمان با هوش تجاری (Business Intelligence)

امروزه دو عامل زمان و داده نقش کلیدی در رشد و توسعه‌ کسب‌و‌کارها ایفا می‌کنند. اما چالش‌هایی همچون رشد روزافزون داده‌ها، نبود داده‌های ترکیبی، بی‌توجهی به امر داده‌کاوی و بسیاری موارد دیگر مجال دسترسی به داده‌های درخور و متمرکز را در زمان نیاز از مدیران سازمانی می‌گیرد.

از سوی دیگر، واکاوی داده‌ها می‌تواند بر روی تصمیم‌گیری مدیران، ساخت فرآورده‌های نوین و ارائه‌ پیشنهادهای خلاقانه به گروه مشتریان، بسیار اثرگذار باشد. اما مدیران سازمان‌ها و شرکت ها چگونه می‌توانند در کمترین زمان به داده‌های دقیق موردِنظر خود دست یابند؟

در چنین موقعیت‌هایی هوش کسب‌ و کار یا هوش تجاری مبتنی بر فناوری‌های نوین و تحلیل داده‌ها، راهکارهای مناسبی را به مدیران ارائه می‌دهد و ایشان را به مدیری چابک در امر مدیریت کسب‌وکار تبدیل خواهد کرد.

ازاین‌رو بسیاری از سازمان های بزرگ و کوچک به‌منظورِ دستیابی آنی به داده های موردِنظر خود، به استفاده از سیستم های مبتنی بر داده روی آورده‌‌اند.

هوش تجاری اک تک
هوش تجاری اک تک

چالش‌های پیش روی
استقرار و پیاده‌سازی هوش تجاری

امروزه بیشتر مدیران سازمان‌ها و شرکت‌های بزرگ با انگیزه‌ی دستیابی به بینشی شفاف مبتنی بر داده‌های موجود در سازمان خود به سمت پیاده‌سازی هوش تجاری گام برمی‌دارند. آن‌ها برآنند تا با این کار فرایند تصمیم‌گیری را بهبود بخشند. مبرهن است که رسیدن به این جایگاه بدون دستیابی به بلوغ سازمانی و ابزاری در زمینه‌ی تحلیل و استفاده از داده‌ها شدنی نیست. ایشان در این مسیر، علاوه بر پرداخت هزینه‌های هنگفت به‌منظورِ استقرار و پیاده‌سازی هوش تجاری در سازمان‌ یا شرکت‌شان با چالش‌های بسیاری همانند سنجش کیفیت استقرار، توجیه سرمایه‌گذاری، تحقق نرخ بازگشت سرمایه و بسیاری موارد دگر، رو‌به‌رو می‌شوند.

از سوی دیگر گزارش‌های علمی نشان می‌دهند که بیش از ۷۰ درصد پیاده‌سازی‌های هوش کسب‌ و‌ کار یا هوش تجاری، در دستیابی به اهداف مشخص شده توسط صاحبان کسب‌ و‌ کارها موفق نبوده‌اند. ولی در مقابل پیاده‌سازی‌های درست و دقیق، بازگشت ۱۰ برابری سرمایه‌‌ را به همراه داشته‌اند. که این امر، اهمیت پیاده سازی و مشاوره هوش تجاری را دو چندان می‌کند.

مشاورهای شرکت اک در هوش تجاری حول محور های زیر در کنار شما خواهند بود:

1- تجزیه و تحلیل داده ها
2- بصری سازی داده ها
3- انبارش داده ها
4- مشاوره هوش تجاری

راه‌حل‌های سفارشی هوش تجاری در اَک‌ تِک

تیم هوش کسب‌ و کار یا هوش تجاری شرکت اَک‌تِک تکنولوژی مبتنی بر نیازها و دیدگاه‌های گوناگون مشتریان؛ همانند ورود به بازارهای جدید، گسترش بازار، کاهش ریسک سرمایه‌گذاری و بسیاری موارد دیگر، راهکار‌های مناسب و کارآمدی را طراحی می‌کند که محدودیت‌های موارد آماده و از پیش تعیین شده را ندارد و ویژگی‌های عملکردی آن‌ها مطابق با دیدگاه مشتری است. این راهکارها به ۲ صورت زیر قابل ارائه هستند:

راه‌حل‌های هوش تجاری مبتنی بر سکو

سفارشی‌سازی راه‌حل‌های هوش کسب‌ و کار یا هوش تجاری متناسب با سکوها، ماژول‌ها و پلاگین‌های توسعه‌یافته سبب کاهش هزینه‌ توسعه‌ سفارشی و ایجاد یکپارچگی در سازمان می‌شود.

ماژول‌های تعبیه شده‌ هوش تجاری

یکپارچه‌سازی توان تحلیلی و قابلیت گزارش‌گیری در سیستم‌های نرم‌افزاری و فرایندهای مرتبط با کسب‌ و کار مشتریان این امکان را فراهم می‌سازد که بدون نیاز به تغییر در سیستم موجود، به داده‌های مهم کسب‌ و‌ کار دست یافت.

اگر می‌خواهید کسب‌وکار خود را در مسیر موفقیت و پیشرفت قرار دهید؛
اکنون با مشاوران کسب و کار اَک تِک همراه شوید.

خدماتی که می توانید از همراهی با
مشاوران هوش تجاری (BI) اک تک به دست آورید

تحلیل و ارزیابی محیط

تحلیل و ارزیابی محیط

 جمع‌آوری نیازمندی‌ها

مشاوره ابزارهای هوش تجاری

تعریف کاربران و معیارهای مورد نیاز

طراحی گزارش‌ها و داشبوردها

 

آماده‌سازی اطلاعات

آماده‌سازی اطلاعات

پالایش داده

ایجاد اتصالات سفارشی

پیاده‌سازی فرایندهای ETL

یکپارچه‌سازی داده

مدیریت کیفیت داده

معماری اطلاعات

معماری اطلاعات

طراحی مخزن‌های مقیاس‌پذیر داده

طراحی انبار داده

مدل‌سازی داده‌ها

تست  هوش تجاری

تست هوش تجاری

تست ETL

تست انبار و کیفیت داده‌ها

تست گزارش‌ها و داشبوردها

پیاده‌سازی

پیاده‌سازی

توسعه‌ی انبار داده

استقرار

تعبیه‌ی گزارش‌ها در برنامه‌های موجود

بهینه‌سازی

بهینه‌سازی

طراحی انبار داده

مهاجرت به سرویس‌های ابری

بهینه‌سازی فرایندهای  ETL


ارتباط با تیم مشاوران اک تک

جهت دریافت مشاوره، حوزه تخصصی مورد نظر خود را انتخاب و سپس شماره تماس خود را ثبت نمایید.

پیاده‌سازی سکوی هوش کسب‌ و کار

طراحی و ارائه‌ زیرساخت‌های جمع‌آوری داده از سیستم‌های همگن، منطبق با پارامترهای مورد نظر کاربران، از جمله خدماتی است که به‌واسطه‌ آن، بستر لازم برای مدیران سازمان‌ها به‌منظور ایجاد گزارش‌هایی جامع در تمامی سطوح، اعم از میزان بهره‌وری کارمندان تا میزان رضایت مشتریان، فراهم می‌گردد.

با خدمات توسعه‌ هوش تجاری شرکت اَک‌تِک تکنولوژی شما می‌توانید شرایط لازم برای ایجاد ماژول‌های مهندسی تصمیم، با استفاده از الگوریتم‌های بهینه‌سازی، شبیه‌سازی، درخت تصمیم و مستندات دانش سازمان را فراهم کنید و به تبع آن فاصله میان پیش‌بینی تا اجرا را پوشش دهید.

Microsoft BI solution
  • پیاده‌سازی آسان
  • ساخته شده تحت موتور ETL
  • ۷۰ نوع اتصال داده
  • یکپارچگی آسان با محصولات شرکت Microsoft
  • کاربرد آسان برای کاربران غیر فنی
  • هزینه پایین


داشبوردهای مدیریت
جهت مشاهده داشبوردهای مختلف در حوزه فروش، منابع انسانی، تولید و چندین نوع داشبورد مفید و مهم دیگر فرم روبرو را تکمیل و ارسال نمایید. یا با کارشناسان ما با شماره 03132689090 تماس بگیرید .

سایر خدماتی که در حوزه هوش تجاری و
مدیریت اطلاعات قابل ارائه هستند

1

تجزیه و تحلیل داده‌ها

2

بصری‌سازی اطلاعات

تجزیه و تحلیل داده‌ها

تیم هوش تجاری شرکت اَک‌تِک تکنولوژی با بهره‌مندی از آنالیزهای OLAP، الگوریتم‌های داده‌کاوی و یادگیری ماشین، اقدام به تجزیه و تحلیل داده‌های به لحظه و پیشین سازمان می‌نماید و الگوهای پنهان و قابل پیش‌بینی آن‌ها را شناسایی می‌کند.

  • تحلیل‌های پیش‌گویانه
  • بخش‌بندی اطلاعات و خوشه‌بندی آن‌ها
  • NLP و شناخت گفتار
  • محاسبات مبتنی بر زمینه
  • مدل‌های آماری و تحلیل OLAP
  • شناخت الگو و تشخیص ناهنجاری (Anomaly)
بصری‌سازی اطلاعات

پس از پیاده‌سازی و اجرای الگوریتم‌های متنوع، داده‌های ساختاری و غیرساختاری بصری‌سازی می‌شوند، و نتیجه این فرایند پیچیده در قالب داشبوردها، نمودارها، جداول، کارت‌های امتیاز و صفحات گسترده برای کاربر قابل مشاهده است. همچنین کاربر می‌تواند از امکاناتی همانند جستجوی تعاملی و تهیه‌ گزارش‌های شخصی بهره‌مند شود.

3

اجرای فرایند ETL و انبارش داده‌ها

4

مشاوره‌ هوش تجاری

اجرای فرایند ETL و انبارش داده‌ها

شرکت اَک‌تِک تکنولوژی با بهره‌گیری از امکانات بسترهای ذخیره‌سازی داده‌ها اعم از ابری و محلی، قادر است پس از ایجاد تمامی فرایندهای وابسته با موارد زیر، امور اجرایی لازم را با بالاترین دقت و کیفیت ممکن به اتمام رساند.

  • راه‌اندازی و تنظیم زیرساخت‌های اَمن و مقیاس‌پذیر هوش تجاری
  • طراحی راه‌حل‌های انبارش داده
  • آماده‌سازی و ادغام اطلاعات موجود

مشاوره‌ هوش تجاری

نگاشت صحیح سیستم‌های اطلاعاتی و گردش‌کارهای منحصر به فرد مشتریان، با استفاده از تکنولوژی‌های مناسب و به‌روز هوش کسب‌وکار یا هوش تجاری، از جمله خدمات شرکت اَک‌تِک تکنولوژی است. ازاین‌رو امکان انتخاب چهارچوب‌ها و ابزارهای مناسب به‌منظور رشد و توسعه‌ راه‌حل‌ها‌ی صحیح مبتنی بر هوش تجاری در کسب‌وکار مشتریان وجود دارد. از دیگر خدمات این شرکت می‌توان به ارائه‌ی طرح‌های معماری اطلاعات، برنامه‌ی کار و نقشه‌ی راه پیاده‌سازی راهکارهای هوش تجاری اشاره نمود.

  • گزارش‌های گسترده سازمانی
  • تجزیه و تحلیل‌های پیش‌گویانه
  • داده‌کاوی
  • پردازش‌های تحلیلی برخط
  • مدیریت کارایی
  • یادگیری ماشین

آنچه شما از خدمات مشاوره هوش تجاری به دست می‌آورید

امروزه مدیران سازمان‌ها همواره با انبوهی از داده رو‌به‌رو هستند. شماری از آن‌ها می‌کوشند تا با درک عمیق داده‌ها، ایجاد راهکارهای هوشمندانه و همچنین به‌کارگیری فناوری‌های نوین، سازمان خود را توسعه دهند. در این راه، بهره‌مندی از راهکارهای هوش کسب‌وکار یا هوش تجاری می‌تواند سازمان‌ها و شرکت‌ها را متحول سازد و به مدیران سازمانی کمک ‌کند تا کسب و کار خود را با شرایط گوناگون بازار تطبیق دهند، روندهای موجود را بررسی کنند و همچنین فرایند تصمیم‌گیری را در تمامی سطوح سازمانی بهبود بخشند. گفتنی است مزایای استفاده از خدمات مشاوره هوش تجاری فراتر از موارد بیان شده است که در ادامه به چندی از آن‌ها اشاره خواهیم کرد.

خدماتی که می‌توانید برای حضور موثر در بازار پررقابت
از مربیان و مشاوران اک تک دریافت کنید

مقالات مرتبط با حوزه هوش تجاری
را در پایگاه دانش اک تک بخوانید